Jak pomoci při prodeji nemovitosti, která je v nabídce už dlouho?

Přijít s efektivní strategií, jak prodat nemovitost, která se prodat nedaří, může být pořádný oříšek. Jakým způsobem znovu rozproudit zájem a najít vhodné zájemce? To jsem pro vás sepsal do následujícího článku.

V čem je zakopaný pes?

Ze zkušeností vím, že pokud se prodej nedaří, je to buď cenou, samotnou nemovitostí nebo lokalitou nebo klidně i kombinací více faktorů. Mnoho lidí se snaží prodat dům nebo byt na vlastní pěst a často neví, co dělají špatně. Jak to zjistit? Oslovte ty, kteří dříve projevili zájem, ale nemovitost nekoupili a požádejte je o zpětnou vazbu. Možná zjistíte spoustu věcí, na které byste sami nikdy nepřišli. Pomoci může také podrobná analýza trhu. Srovnejte nemovitost s podobnými nabídkami. Možná zjistíte, že ji nabízíte za příliš vysokou cenu nebo není v porovnání s jinými nabídkami dostatečně atraktivní. Úplně nejjednodušší ale bude, když oslovíte zkušeného realitního makléře. Ten vám poskytne profesionální odhad ceny a pomůže vám i s ostatními činnostmi vedoucími k co nejrychlejšímu prodeji.

Špatně nastavená cena?

Obzvláště v této době, kdy je na trhu výrazně nižší poptávka, přetrvává vysoká inflace i vyšší úrokové sazby, je správné nastavení ceny naprostý základ. Několikrát jsem se setkal s majiteli, kteří trvali na nereálné ceně a nechtěli z ní za žádnou cenu ustoupit. Nabídka pak ležela na inzertních serverech dlouhé měsíce a padal na ni akorát prach. Když se někdo ozval, chtěl výraznou slevu, na což majitelé nereagovali. A výsledek? Z měsíců byl rok a nic se nestalo. V takovém případě nic jiného než výrazné zlevnění nepomůže. Nerealistická očekávání majitelů jsou často při prodeji tou největší překážkou. Realitní makléř je tu od toho, aby vám pomohl nastavit tu nejlepší cenu. I jemu jde o to, abyste za ni dostali co nejvíce peněz, cena ale musí být nastavena správně.

Vypadá nemovitosti tak, abyste ji chtěli sami koupit?

Zákazníci nakupují očima. A to znamená jediné – prezentace nemovitosti musí být zkrátka dokonalá. Základem jsou kvalitní fotky nebo videa a ideálně i virtuální prohlídka, díky které si potenciální zájemce představí rozložení místností, aniž by musel vystrčit paty z domu. Přidejte profesionální fotky, nezapomeňte zmínit všechny důležité informace a zaměřte se na hlavní benefity nemovitosti. Každá nabídka má sice svého kupce, platí to ale jen za určitých podmínek. Máte-li dům k rekonstrukci, nabízejte ho jako možnost vytvořit si v něm prostor přesně podle představ nových majitelů. Pokud je s nemovitostí jakýkoliv problém (ať už jde o věcné břemeno, problém s příjezdovou cestou nebo cokoliv dalšího), buďte v inzerátu a v komunikaci co nejvíce transparentní. Zájemci to totiž stejně zjistí na prohlídce. A hlavně – nikdy v inzerátu nelžete!

Odosobněte prostor

Mnoho majitelů nabízí nemovitost tak, jak ji užívali. Nedávají si záležet s přípravou a nechávají v ní své osobní věci. Zájemci si ale chtějí představovat svůj domov bez rušivých elementů. Starší nemovitosti proto doporučuji vyklidit. Tím ukážete lépe prostor a ušetříte novým majitelům spoustu starostí se zbavováním věcí, které nechtějí. Pro lepší představu toho, jak by prostor mohl v budoucnu vypadat, skvěle poslouží vizualizace nebo home staging. A až přijdou lidé na prohlídku, dohlédněte, aby bylo vše uvnitř i venku dokonalé. Posekejte trávu na zahradě, ukliďte nepořádek, zajistěte drobné opravy (odpadávající lišty, špatné žárovky, fleky na zdech). Cokoliv se dá vizuálně za pár korun opravit, aby kupující nerušilo, bude velké plus.

Nepodceňujte sílu marketingu

Tím nejpodstatnějším nástrojem při prodeji nemovitosti je její propagace. Chcete, aby vaši nabídku vidělo co nejvíce potenciálních zájemců. A toho dosáhnete díky vhodně zvolené marketingové strategií a správnému cílení. V offline prostředí můžete na dům pověsit plachtu s kontaktem nebo třeba udělat lokální letákovou kampaň. Online pak skvěle funguje propagace prostřednictvím sociálních sítí, zejména placené a cílené kampaně na Facebooku a Instagramu. To vše stojí nemalé peníze, takže se rozhodně vyplatí oslovit profesionály z oboru, kteří vědí, jak co nejefektivněji vynaložené prostředky využít a zajistit, že se nabídka dostane přesně tam, kam potřebujete. A pokud hledáte někoho, kdo vám zajistí komplexní služby a dotáhne prodej do konce, jsem tu pro vás. Stačí se ozvat a já se postarám o vše ostatní.