Prodal jsem byt na Proseku o 580 000 Kč dráž než byla nabídková cena! Jak jsem to dokázal?
Manželé Svobodovi mě oslovili s jasným cílem: prodat svůj byt na Proseku rychle a za co nejvyšší cenu. Byt mi nebyl cizí – už dříve jsem jim ho úspěšně pronajal a na základě této zkušenosti se na mě opět obrátili. Přestože si původně představovali nižší cenu, spolehli se na mé zkušenosti a dali mi s návrhem nabídkové ceny plnou důvěru. Výsledek byl ale o dost růžovější. Co se mi podařilo?
Když klienti spěchají
Při prodeji nemovitosti existuje několik strategií cenotvorby a vždy záleží na tom, jak rychle potřebují klienti prodej vyřešit. V tomto případě se spěchalo, a tak nebylo na místě moc spekulovat. Navrhl jsem cenu 4 950 000 Kč a i když se majitelům zpočátku zdála poměrně vysoká, nakonec s ní souhlasili. Rozhodně jsem nestřílel od boku a věděl jsem, že je reálná šance, že se kupec za tuto cenu najít může.
Byt 2+kk o velikosti 40,6 m² s lodžií (6,67 m²) se nacházel na ulici Jablonecká v blízkosti metra, měl zděné jádro a plastová okna, ale jinak byl v původním stavu. To představovalo jak výzvu, tak příležitost – pro některé zájemce byl stav odrazující, pro jiné znamenal možnost upravit si prostor podle vlastních představ a nabízelo se zde cílit také na investory.
S jakými výzvami jsme se museli popasovat?
Hlavním úskalím bylo, že byt byl stále obýván nájemníky – čtyři lidé a spousta věcí, což znemožňovalo pořízení kvalitních fotek, videa či 3D scanu. Zároveň měli nájemníci velmi omezené časové možnosti pro prohlídky, což komplikovalo celý proces. Dohodli jsme se proto na kompromisu – obdržel jsem od majitelů klíče a mohl po domluvě s nájemníky organizovat prohlídky efektivněji. Ty jsme nakonec zvládli ve 2 určených dnech. Já se sice pořádně zapotil, považuji ale za důležité snažit se vyjít vstříc nejen majitelům, ale i nájemníkům, pro které byl tou dobou byt ještě domovem.






To nejdůležitější je správně zvolená strategie prodeje
Může to vypadat, že makléř jen vyfotí pár fotek a pak je vyvěsí na pár inzertních serverů. Ve skutečnosti je to ale daleko složitější a pokud nepřemýšlíte dopředu, můžete přijít o hodně peněz. Věděl jsem, že byt může zaujmout nejen koncové kupující hledající vlastní bydlení, ale také investory. Proto jsem strategii nastavil tak, aby oslovila obě skupiny.
- Prezentace bytu: Současný stav bytu nebyl vhodný pro focení, využil jsem tedy profesionální fotky a 3D půdorys, které jsem pořídil při jeho pronajímaní, když byl ještě prázdný. K tomu jsem přidal fotky okolí, což bylo efektivnější, než fotit přeplněný byt plný osobních věcí nájemníků.
- Prohlídky: Zorganizoval jsem 2 prohlídkové dny v přesně vymezeném čase, což šetřilo čas nájemníkům i zájemcům. Ve dvou dnech byt vidělo celkem 22 zájemců.
- Komunikace se zájemci: Už během prvního dne bylo jasné, že je o byt velký zájem. Otevřeně jsem zájemcům sdělil, že prodej proběhne formou nejvyšší nabídky, což v některých probudilo soutěživost a motivaci přihodit vyšší částku.
- Vyhodnocení nabídek: Po prohlídkách jsem vyhodnotil všechny zájemce a nabízené ceny a majitelům doporučil strategii výběru kupujícího.
Realitní makléř vám ušetří desítky hodin
Celý proces prodeje byl nejen efektivní, ale také maximálně komfortní pro klienty. Díky mé znalosti lokality a předchozím zkušenostem jsem dokázal ušetřit manželům Svobodovým desítky hodin jejich času. To zahrnovalo nejen organizaci prohlídek a komunikaci se zájemci, ale také veškeré administrativní úkony, které bych jinak musel řešit přímo majitel. Zajistil jsem převzetí klíčů od nájemníků, čímž jsem ušetřil klientům cestování a časovou koordinaci s nájemci. Postaral jsem se o přípravu odhlášky daně z nemovitých věcí a její doručení na finanční úřad. Navíc jsem průběžně komunikoval s advokátem a kupujícím ohledně financování, čímž jsem zajistil hladký průběh celé transakce bez zbytečných prodlev.
Výsledek? O 580 000 Kč více, než byla původní nabídková cena!
Proces byl rychlý a efektivní:
- 15. 10. – spuštění inzerce
- 23. a 24. 10. – dva prohlídkové dny
- 25. 10. – vyhodnocení nabídek
- 29. 10. – potvrzení nejvyšší nabídky a zadání přípravy rezervační smlouvy advokátovi
- 6. 11. – elektronicky podepsaná rezervační smlouva
Byt se prodal za 5 530 000 Kč, tedy o 580 000 Kč více, než byla původní nabídková cena. Přestože někteří zájemci považovali cenu za přemrštěnou, strategický postup a konkurenční prostředí mezi kupujícími zajistily maximální výnos. Rezervační smlouvu jsme podepsali za 3 týdny od spuštění inzerce.
A co říkají klienti?
„Se službami pana Pekárka jsme byli moc spokojeni. Rychlost, profesionální přístup a hlavně efektivita práce v jeho podání je přesně to, co jsme si představovali v ideálním případě. Rozhodně doporučujeme.„ – Svobodovi
Prodej nemovitosti je o strategii, zkušenostech a správných rozhodnutích
Tento prodej jasně ukázal, že pokud se správně nastaví strategie a pracuje se s nabídkou aktivně, dá se i v krátkém čase dosáhnout skvělého výsledku. Díky dobře naplánovanému procesu, transparentní komunikaci a aktivnímu řízení prodeje se podařilo byt nejen prodat rychle, ale i za cenu výrazně vyšší, než byla původní nabídka. Když se vám podaří navýšit cenu u jednoho bytu, může to být náhoda. Pokud s nabídkou ale pracujete strategicky, může se vám to podařit opakovaně. Přečtěte si třeba, jak se mi podařilo navýšit prodejní cenu bytu v Krynické o 620 000 Kč oproti odhadu.
Každý prodej je jiný a vyžaduje individuální přístup. Ať už potřebujete prodat byt nebo dům, je důležité, aby celý proces probíhal hladce a bez zbytečného stresu. Pokud i vy přemýšlíte o prodeji své nemovitosti a chcete z ní vytěžit maximum, rád vám pomohu najít tu nejlepší strategii. Stačí se ozvat!
Zaujal jsem vás? Tak se pojďme potkat!
Záleží mi na poctivě odvedené práci a soustředím se na každý detail. Nelákám na odhad ceny zdarma, který za mě udělá online automat, nenabízím služby bez závazků a neumím lhát. Místo toho vám věnuji 100 % svého času a energie, individuální přístup, férové jednání a pečlivost – připravím zkrátka nemovitost do nabídky tak, jako by byla moje vlastní. Co řeknu, to platí a garantuji vám spolupráci bez háčků a skrytých podmínek.