Rozhodnete-li se v dnešní době prodat byt, nejvyužívanějším způsobem je prodej prostřednictvím internetu. Nevyhnete se tedy nutnosti vytvořit nabídkovou kartu. Při tvorbě nabídky je důležité myslet na to, jak se odlišit od ostatních. Nejen fotografie, ale i popis hrají významnou roli.
Text inzerátu
Je důležité si uvědomit, že nenabízíte pouze nemovitost, ale prodáváte pocity a životní styl. Popis musí být detailní, ale zároveň čtivý a poutavý.
Inzerát by měl vždy obsahovat:
- typ vlastnictví (osobní, družstevní…)
- dispozici a plochu v m2, patro, v jakém se byt nachází
- informace o rozsahu rekonstrukce (bytové jádro, kuchyňská linka, okna, podlahy…)
- typ domu (panelový, cihlový…) a jeho stav, dostupnost výtahu
- způsob vytápění
- výše poplatků
- příslušenství (lodžie, sklep, komora…)
- informace o okolí bytu (možnost parkování, občanská vybavenost a dostupnost MHD)
U družstevních bytů by měla být vždy uvedena informace o výši nesplacené anuity, případně kolik činí její měsíční splátka. Důležitou informací je také možnost převodu do osobního vlastnictví– kdy a za jakých podmínek.
Závěr je dobré zakončit nějakou zajímavostí ať už o nemovitosti, nebo lokalitě.
Fotografie bytu
Kvalitní fotografie by měly být základem každé nabídky. Vytvořit takové fotografie můžete buď sami, nebo tento úkol nechat na profesionálovi. Dobrá fotka Vám může vydělat více peněz. Poutavá fotografie je klenotem nabídky a potenciální kupující vždy zaujme na první pohled.
Před focením je potřeba byt dobře připravit. Prostor by měl působit neosobně, ale zároveň útulně. Foťte vše, prezentujte však pouze zajímavé a vydařené fotografie. Zde platí pravidlo: méně někdy znamená více.
I pořadí fotografií věnujte dostatečnou pozornost, nejen ta první by měla být poutavá a něčím zajímavá. Prodej trvá často několik měsíců, doporučuji tedy fotografie aktualizovat a přizpůsobovat ročnímu období. Nepůsobí zrovna dobře, když u inzerátu v srpnu naleznete na fotografiích sníh.
Jak se dále odlišit od konkurenčních nabídek?
Nejen fotografie samotného bytu, ale také zajímavosti blízkého okolí jsou důležité. Vyfoťte park, dětské hřiště, pohled na dům apod. Součástí nabídky by měl být i plánek se směrovým kompasem a mapa, kde jsou vyznačená důležitá místa z okolí. To vše může Vaši nabídku odlišit od ostatních, vést k oslovení většího množství potenciálních kupujících a zvýšit atraktivitu nabízené nemovitosti.
Inzerát je hlavně o příběhu a emocích. Nabídka by měla zaujmout na první pohled, jen tak si totiž potenciální klient Vaši nabídku zobrazí. Čas, který budete věnovat jejímu zpracování, se Vám určitě vyplatí.
autor článku: Pavel Pekárek