Jak se mi podařilo navýšit prodejní cenu bytu o 620 000 Kč oproti odhadu?
Prodej bytu 3+1 v Troji nebyl jen o nalezení kupce. Byl to příběh strategie, precizní přípravy a maximální péče o detaily. Výsledek? Navýšení ceny o 620 000 Kč oproti původnímu odhadu a prodej během tří týdnů. Pojďte si přečíst, jak se mi to podařilo a proč je důležité obrátit se při prodeji na spolehlivého realitního makléře.
Na začátku byla zraněná ruka
Majitelé bytu 3+1 v Troji, s rozlohou 65,15 m² a lodžií 5,45 m² nebydleli v Praze, a tak se rozhodli nemovitost po letech pronajímání prodat. Byt byl ve vyšším patře s krásným výhledem na Prahu, situaci ale komplikovalo zástavní právo a skutečnost, že v něm stále bydleli nájemníci. A proč se obrátili při prodeji právě na mě? Zranil jsem si ruku. Možná vás teď napadá, že to bylo tedy z lítosti, to jste ale vedle jak ta jedle. S rukou jsem začal chodit k fyzioterapeutce, které jsem se zmínil, že jsem realitní makléř. Ona na to, že aktuálně se spolubydlící budou končit v bytě, který se bude prodávat, a že budou hledat jiný pronájem.
Předala mi kontakt na majitele, nastínil jsem jim, jakým způsobem pracuji a aniž bychom se viděli, domluvili jsme se, že se na byt přijedu podívat. A aby to bylo ještě více provázané, se zmíněnými nájemnicemi jsem absolvoval prohlídku pronájmu jiného bytu, který jsem měl v nabídce.
Od odhadu ke spolupráci
Po osobní návštěvě potenciálně prodávaného bytu jsem se sešel s majitelkou. To, co mě odlišuje od konkurence, je velmi pečlivá nabídka, která má často přes 20 stran. Díky ní ale majitelé přesně ví, jak pracuji a že dotahuji věci do konce. Platilo to i tady a na schůzce jsme se domluvili na podpisu zprostředkovatelské smlouvy. Původní cenový odhad nemovitosti byl stanoven na 6 490 000 Kč. Po analýze trhu a přípravě prezentace jsme však došli k rozhodnutí cenu navýšit na 6 690 000 Kč. Tím jsme položili základy pro úspěšný prodej.
Jakým výzvám jsme museli čelit?
- Zástavní právo: Abychom odstranili jakékoliv překážky pro kupující, museli jsme vytvořit detailní plán vypořádání a vše pečlivě probrat s hypotečním specialistou a právníkem. U zástavního práva je třeba požádat banku o vyčíslení zůstatku úvěru k určitému datu. Toto vyčíslení má omezenou platnost, obvykle 30 dní, proto bylo nutné celý proces dobře načasovat. A informace musí být uvedena i v kupní smlouvě. Konkrétně jak se část kupní ceny použije na úhradu dluhu, jaký bude postup uvolnění zástavního práva a zákazu zcizení a zatížení a termíny a kroky všech stran. Po uhrazení dluhu banka vystaví dokumenty potvrzující zánik závazku. Tyto dokumenty se doručí na katastr nemovitostí k provedení výmazu.
- Řešení na dálku: Majitelé nebydleli v Praze, vše jsme tedy museli vyřešit na dálku tak, abych jim ušetřil maximum času i peněz.
- Obývaný byt: Ve spolupráci s nájemnicemi jsme vytvořili harmonogram, který respektoval jejich soukromí, a zajistili jsme profesionální přípravu bytu na prohlídky.
- Konkurence: Ve stejném bloku byly na trhu dva podobné byty a v lokalitě jich byl v nabídce nespočet. Bylo klíčové odlišit naši nabídku nejen vizuálně, ale také důrazem na atraktivní marketing a precizní prezentaci.
A aby toho nebylo málo, podařilo se mi při přípravě nemovitosti kvůli chatrné krabici rozbít keramický stojánek na stromeček. 🙁 Další výzvou tedy bylo koupit a zajistit nový a nejlépe stejný, což se nakonec také podařilo. 🙂
Bez strategie by to nešlo
Úspěšný prodej se opíral o tři hlavní pilíře:
Dokonalá příprava: Ve spolupráci s bytovou designérkou jsme provedli home staging, který zdůraznil přednosti bytu. Následně jsme vytvořili nejen profesionální fotografie a video doplněné záběry z dronu, ale také virtuální prohlídku. Díky ní si lidé mohli celou nemovitost projít z pohodlí vlastního domova a na osobní prohlídku pak přicházeli jen vážní zájemci.
Cílený marketing: Kromě propagace na realitních serverech jako Sreality a IDNES jsme vytvořili speciální webovou stránku pro nemovitost a spustili reklamní kampaně na sociálních sítích. Jen během prvních 48 hodin dosáhl inzerát více než 6 000 zhlédnutí.
Efektivní prohlídky: Během dvou prohlídkových dnů jsem uspořádal 16 prohlídek, které přinesly konkrétní nabídky a jasnou zpětnou vazbu od zájemců. Právě díky zpětné vazbě můžeme s nabídkou dále pracovat a lépe uchopit strategii prodeje. Všechny informace jsem předával majitelům, takže byli neustále v obraze (i když na dálku).






A teď to hlavní – výsledky!
Mnohokrát jsem slyšel, že přece nemá smysl utrácet za realitního makléře, když si člověk může nemovitost prodat sám. To určitě můžete a já rozhodně nejsem z těch makléřů, kteří by měli tu drzost někoho nevyžádaně kontaktovat nebo mu nutit své služby. Možná ale zjistíte, že v celkovém důsledku se vám služby makléře skutečně vyplatí. Proč?
Při odhadu nemovitosti jsme stanovili cenu bytu na 6 490 000 Kč. Po analýze trhu a přípravě prezentace jsme však došli k rozhodnutí cenu před zveřejněním nabídky ještě o 200 000 Kč navýšit. Do nabídky šla nemovitost tedy za 6 690 000 Kč. Tam jsme ale neskončili.
- Konečná cena 7 110 000 Kč: Finální cena byla o 620 000 Kč vyšší než původní odhad, což představovalo navýšení o téměř 10 % a o 420 000 Kč než cena nabídková. Provize makléře se pohybuje v rozmezí 3 a 5 %, už tady lze tedy vidět, že se majitelům spolupráce skutečně vyplatila.
- Rychlý prodej: Od zahájení inzerce 9. října do podpisu rezervační smlouvy uběhlo pouhých 21 dní.
- Minimální zatížení pro klienty: Všechny klíčové činnosti, od přípravy bytu po vyřízení právních záležitostí, jsem zařídil za ně. Klienti ocenili, že se museli zúčastnit pouze jedné schůzky na podpis smluv a vše ostatní jsme řešili na dálku. Ušetřil jsem jim tak desítky hodin, které by museli strávit v Praze.
To nejdůležitější je spokojený klient
Při procházení dat k této případové studii na mě vyskočila milá zpráva od prodávající. Ta, myslím jako zpětná vazba úplně postačí:
„Dobrý den, pane Pekárku, prezentace vč. fotek a virt. prohlídky je skutečně velmi působivá a líbí se nám tak moc, že nemůžeme najít ty správná slova chvály. Odvedl jste úžasnou práci a věřím, že takto uvedená inzerce přitáhne hodně zájemců. S Vámi navrhovanou novou cenou 6 690 000 Kč souhlasíme.
Moc děkujeme a nyní si držme palce, aby šlo všechno ostatní tak hladce a dobře jako doposud. Ještě jednou velké díky.“
Proč je důležitý profesionální přístup?
Tento případ ukazuje, že prodej nemovitosti není jen o zveřejnění inzerátu. Jde o komplexní proces, který zahrnuje detailní přípravu, správné nastavení ceny a precizní komunikaci s klienty i zájemci. I když celý proces vypadá jednoduše, je to složitější, než se zdá a to, co vás na cestě nejvíce posouvá, je schopnost řešit nenadálé situace. Rozhodnutí je vždy na vás a pokud vás někdo do něčeho nutí, nebude to pravděpodobně ten pravý. Pokud ale cítíte, že břímě prodeje nést sami nechcete, moc rád vám pomohu. Zaměřuji se na prodej v Praze a Středočeském kraji a zajistím, abychom dostali maximum i z vaší nemovitosti.
Zaujal jsem vás? Tak se pojďme potkat!
Záleží mi na poctivě odvedené práci a soustředím se na každý detail. Nelákám na odhad ceny zdarma, který za mě udělá online automat, nenabízím služby bez závazků a neumím lhát. Místo toho vám věnuji 100 % svého času a energie, individuální přístup, férové jednání a pečlivost – připravím zkrátka nemovitost do nabídky tak, jako by byla moje vlastní. Co řeknu, to platí a garantuji vám spolupráci bez háčků a skrytých podmínek.